Dok Zagreb broji dane do, prema svemu sudeći, najvećeg koncerta u hrvatskoj povijesti – Thompsonovog spektakla na Hipodromu – ljevičarski mainstream mediji i njihovi vjerni trubači ne prestaju sipati apokaliptična upozorenja. Uvjeravaju nas da je riječ o „sigurnosnom riziku“, da bi moglo biti „dvije do tri smrti“, da će hitna pomoć biti zatrpana, a Zagrepčani u opasnosti. S druge strane, samo tjedan dana kasnije Split dočekuje Ultra Europe, festival koji iz godine u godinu bilježi predoziranja, smrtne slučajeve, desetke hospitalizacija, masovnu konzumaciju droge i policijske racije – ali tu, gle čuda, nema ni panike, ni moralne histerije, ni poziva na zabranu.
Ultra Europe je, prema rječniku splitskog Zavoda za javno zdravstvo, „kultni festival“ koji „uživa kultni status“. Toliko je „kultan“ da su organizirane mobilne jedinice za testiranje na HIV i hepatitis, dijele se kondomi, a edukativni materijali o spolno prenosivim bolestima su obavezni. Svake godine policija privodi stotine ljudi, hitna pomoć prevozi predozirane u bolnicu, a prošle godine je mladi Slovenac izgubio život zbog predoziranja ecstasyjem. Policija i vatrogasci imaju pune ruke posla, a država, umjesto zabrane, festival sufinancira s milijunima eura zbog „pozitivnih multiplikativnih efekata na gospodarstvo i promociju Hrvatske kao turističke destinacije“.
Thompson: Zdravstvene preporuke, ali bez moraliziranja o drogama
A što je s Thompsonovim koncertom? Zagrebački Zavod za javno zdravstvo izdao je preporuke: „Ne krećite na put ako imate povišenu temperaturu ili se ne osjećate dobro“, izbjegavajte alkohol, ponesite vodu, zaštitite se od sunca. Nema ni riječi o drogama, kondomima, HIV-u ili „kultnom statusu“ – jer, budimo realni, Thompsonova publika dolazi s djecom, a prosječni incident na njegovim koncertima je gubitak glasa od pjevanja ili eventualno prolivena piva.
Medijska histerija? Samo kad treba Thompson zabraniti
Kad netko predloži zabranu Ultre zbog smrti i predoziranja, mediji ih ismijavaju kao „čistunce“ i „lažne moralizatore“. Ali kad je Thompson u pitanju, onda se diže moralna uzbuna, pišu se crne prognoze, a ljevičarski intelektualci i političari natječu se tko će glasnije viknuti „zabrana!“.Licemjerje je toliko očito da bi ga i slijepac prepoznao – samo što ga mediji vješto prešućuju.
Katarina Peović: Partizanski radar za Thompsonove pjesme
Posebnu medalju za angažman zaslužuje bivša saborska zastupnica Katarina Peović, poznata po tome što joj ni jedan partizanski skup nije stran, ali zato ima nevjerojatno detaljno znanje o Thompsonovim pjesmama. Peovićka je, naime, pročešljala cijeli Thompsonov repertoar i u svakoj pjesmi pronašla „ustaštvo“ – od „guste magle“ do Crne Legije. Veliko je pitanje: kako ona zna sve te, navodno, ustaške pjesme? Po vlastitoj ideologiji, logičnije bi bilo da je odrasla na „Po šumama i gorama“, a ne na „gusta magla“ i ostalim stihovima koje većina domoljuba ni ne zna. Gdje ih je čula? Kada ih sluša? Možda joj je Thompson ipak guilty pleasure, samo što to ne smije priznati pred partijskim drugovima.
Da stvar bude još smješnija, pjesmu o Gradišci Staroj, koja joj je posebno trn u oku, nije zvodio Thompson, već pokojni Joško Tomičić. Ali, kad je ideološki obračun u pitanju, detalji su nebitni – važno je vikati „ustaše!“ i tražiti zabranu.
Ljevičarska pravila igre – sve je dopušteno, osim domoljublja
Kad se zbroje svi dvostruki standardi, jasno je da je Thompsonov koncert za ljevicu problem ne zbog sigurnosti, nego zbog ideologije. Ultra može imati mrtve, predozirane, kondome i testove za HIV, ali je „kultna“ i „pozitivna za gospodarstvo“. Thompson može okupiti pola milijuna ljudi bez ijednog ozbiljnog incidenta, ali je „sigurnosni rizik“ i „prijetnja društvu“. Ako to nije školski primjer licemjerja, onda ništa nije.
I zato, dragi ljevičari, uživajte u Ultri, kondomima i testovima, a Thompsonove pjesme ostavite onima koji ih vole. A Katarini Peović preporučujemo da se drži partizanskih zborova – tamo barem ne mora glumiti da poznaje Thompsonov opus bolje od njegovih najvjernijih fanova.