Prema najnovijim podacima Eurostata o korištenju informacijsko-komunikacijskih tehnologija (ICT), nepovjerenje korisnika Interneta koji kupuju na webu, odnosno koriste online dućane, zna biti toliko veliko da korisnici odustaju od takvog načina kupnje, donosi portal Mreža.
Premda bi kupovina “iz fotelje” bila praktičnija, jednostavnija i brža, građani i građanke Hrvatske baš joj i nisu skloni, barem prema podacima Eurostata. U Hrvatskoj nepovjerenje u e-kupnju je među najizraženijim u Europskoj Uniji.
Stopa nepovjerenja u online kupovinu je ispod 10 posto za sve države članice EU osim u Portugalu, Španjolskoj, Mađarskoj, Finskoj i Cipru.
U Hrvatskoj, u kojoj je nepovjerenje prema online kupnji šesto najlošije u EU, taj postotak je 10 posto što je dvostruko više od prosjeka Unije.
Privatnost i sigurnost plaćanja,najčešći razlozi
Zbog zabrinutosti za privatnost, poput lažne uporabe podataka o platnim karticama, pojedinci nisu kupovali ili naručivali robu ili usluge putem Interneta.
To se pokazalo kao prepreka za njih šest posto, u dobi od 16 do 74 godine. Ipak, to je jedan posto manje nego u 2017. godini i pet posto manje nego u 2009. godini.
Sama sigurnost plaćanja druga je najčešća prepreka online kupovine 2019. godine. Ostali razlozi, kao što su nedostatak vještina, povjerenja u primanje ili vraćanje robe, nemogućnost plaćanja karticom ili poteškoće s isporukom, bili su preprekom za manje od 5 posto pojedinaca u EU.



