Ministar Butković posjetio je danas s predsjednikom Uprave hrvatskih cesta Škorićem Splitsko-dalmatinsku županiju s najavom ulaganja šest milijardi kuna u infrastrukturne projekte cestovnog i pomorskog prometa.
U zgradi Splitsko-dalmatinske županije danas su prezentirani veliki, dugoočekivani infrastrukturni projekti cestovnog i pomorskog prometa, a rezentaciju o aktualnim projektima na državnim cestama SDŽ održao je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.

Ministar Oleg Butković pripremio je čak šest milijardi kuna, koje bi trebale potpuno promijeniti lice Splitsko-dalamtinske županije u prometnom smislu.
Župan Boban konačno zadovoljan
Da je jako zadovoljan u svom kratkom govoru pokazao je župan Blaženko Boban rekavši:
“Zahvaljujem iskreno, od srca ministru Butkoviću i svim njegovim suradnicima, gradonačelniku Splita Andri Krstuloviću Opari i svim gradonačelnicima i načelnicima s kojima smo radili na ovim projektima. Koristim prigodu i ispričati se ministru, jer sam ponekad bio možda i naporan i bezobzirno oštar, ali sve s ciljem konačnog konkretnog pomaka u izgradnji prometne infrastrukture na jugu Hrvatske. Sjećam se kada mi je nakon dovršetka čiovskog mosta ministar Butković rekao: „Eto, župane, jesi sada konačno zadovoljan?“. Tek sada mogu kazati da smo uistinu zadovoljni, te da nećemo prestati s redovnim sastancima s ministrom i praćenjem realizacije svih započetih projekata

Izražavajući radost što će se u njegovoj županiji uskoro čuti buka bagera i strojeva Boban je rekao: “Svi projekti koji će vam danas biti prezentirani nogometnim bi riječnikom bili “oluja sa sjevera”. U samo 21 mjesec smo pokrenuli toliko aktivnosti, uz pomoć ministra i suradnika mu, a morate znati da dolaskom ove Vlade nije zatečen ni jedan papirić na našim stolovima, ni jedan projekt, ni jedan riješen problem.”

Zadovoljan je bio i gradonačelnik Grada Splita, Andro Krstulović Opara, koji je podsjetio kako je u Gradu našao prazne škafetine bez dokumentacije ili s dokumentacijom koja je istekla.
“Jako me veseli da u ovim programima imamo i segmente masterplana razvoja Gradske luke i Kopilice, svima je sada jasno kako luka nije samo splitska ni samo gradska već je najvažnijim otočkim projektom! Naš masterplan u idućih nekoliko tjedana mora biti riješen,” rekao je splitski gradonačelnik.
Butković: Ulaganje u dalmatinske luke je renesansa hrvatske obale
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković priznao je kako u cijeloj Lijepoj našoj nema više crnih točaka u prometu već na području Splitsko-dalmatinske županije.

“Ne treba puno računati prilikom aplikacije na EU fondove, dovoljno je samo poslati im fotografiju iz ljetnih mjeseci,” našalio se ministar a onda ozbiljno najavio:
“U pripremi financiranja za buduće financijsko razdoblje infrastruktura Dalmacije je na razini onoga što je do sada bio Pelješki most! “Pohvalio se i ulaganjem od 800 milijuna kuna u dalmatinske luke, nazivajući to renesansom hrvatske obale: “Nikada kao sada se nije gradilo u našim lukama i rivama i lukobranima, a mi s mora znamo što to znači – to nije samo funkcionalno, već je to i lice i naličje naših mista!“
Što se sve planira?
Nije bilo riječi samo o pitanju lučke i cestovne infrastrukture već i o željezničkim prugama za koje znamo da su u lošem stanju i čekaju temeljitu obnovu. Projekt povezivanja splitske gradske luke željeznicom s kolodvorom u Kopilici, o kojemu se govorilo i prošle godine, nametnuo se kao prioritet. Dalje bi se grad povezao sa svojom zrakoplovnom lukom u Kaštelima, što se planira provesti u tri faze. Nakon uređenja privremenog autobusnog kolodvora u Kopilici, izgradila bi se nova željeznička stajališta: Dujmovača, Solin Širine, Sveti Kajo, Split Hrvatske bratske zajednice i Rudine. U posljednjoj bi se fazi projekta rekonstruirao Kolodvor Predgrađe (Kopilica), Kolodvor Split (Istočna obala) te izgradila nova željeznička pruga do Zračne luke Split ili grada Trogira.

U tijeku su izmjene i dopune Prostornog plana Županije, u sklopu kojeg su Hrvatske autoceste predložile izmjenu lokacije čvora. Čvorom Rašćane povezala bi se autocesta s jedne strane na državnu cestu DC 62, a onda i Imotski i zapadna Hercegovina preko mreže planiranih prometnica definiranih prostorno-planskom dokumentacijom. Provedena je javna nabava za izradu projektne dokumentacije, a u tijeku je i odabir izvršitelja u vrijednosti nabave 1,8 milijuna kuna. Planirani početak javne nabave za radove je prosinac 2020. godine. Procjena ukupnih troškova izgradnje iznosi 29 milijuna kuna.
Kako će se sve isfinacirati?
Ministar Oleg Butković je pripremio rješenje:” Projekti svi idu! Čim su u planu nabave HC – kreću. Idemo prema EU financiranju također. Europska komisija uvijek potpomaže rasterećenje prometnog zagušenja. Država će se za sve ostalo preuzeti u proračunu odgovornost da se ovi projekti i završe! Ne trebate se bojati jer financiranje je osigurano.”
Nakon svega potpisani su ugovori koji će promijeniti „lice pojedinih otočnih i primorskih mjesta“, kako je rekao ministar Butković. Prvi ugovor ministar Butković potpisao je s ravnateljem Lučke uprave SDŽ, Domagojem Maroevićem za projekte “Rekonstrukcija i izgradnja luke Kaštel Stari“, “Uređenje obalnog pojasa luka Marina” te “Proširenje obale na istočnoj strani luke Postira“.
Načelnik općine Postira, Siniša Marović je potpisao ugovor s Ministarstvom pomorstva, prometa i veza o dodjeli sredstava za projekt “Uređenje betonskog sunčališta na istočnoj strani uvale Lovrečina“, a načelnik općine Podgora, Ante Miličić, potpisao je ugovor o sredstvima koja se dodjeljuju za sanaciju pomorskog dobra koja su oštećena uslijed nepogoda.
Potpisani su i ugovori značajni za susjednu Dubrovačko-neretvansku županiju, koju je danas predstavljao zamjenik župana Joško Cebalo. Tako će stanovnike Trpnja obradovati vijest o rekonstrukciji dijela luke otvorene za javni promet u Trpnju, a Korčulane da se kreće s gradnjom pontonske komunalne luke u uvali Luka –Porto.