Na društvenim mrežama posljednjih dana kruži lažni sponzorirani oglas u kojem se tvrdi da Zračna luka Split organizira humanitarnu akciju prodaje izgubljenih kofera po simboličnoj cijeni od 1,99 eura. Prevaranti na društvenim mrežama svakodnevno smišljaju nove načine kako bi iskoristili lakovjernost građana
U opisu oglasa stoji da se na skladištima Zračne luke svake godine nakuplja velika količina izgubljene ili zaboravljene prtljage, te da prema pravilima zračnih luka ona može biti zbrinuta nakon određenog roka. Navodi se kako je cilj akcije prodaja tih kofera po iznimno povoljnoj cijeni u humanitarne svrhe, uz priloženi link za prijavu i uplatu.
Međutim, iz Zračne luke Split demantiraju ove navode te upozoravaju građane da je riječ o prijevari te navode kako ne organiziraju nikakvu prodaju izgubljene prtljage niti provode humanitarne akcije tog tipa. Navode kako je ovo još jedna u nizu lažnih objava, a konkretno ova koristi ime i ugled Zračne luke da bi prevarila građane.
Slična prijevara pojavila se i krajem prošle godine, kada je na društvenim mrežama kružio identičan oglas, ali s tvrdnjama da se prodaja odvija u Zračnoj luci Franjo Tuđman u Zagrebu. U oba slučaja, prevaranti ciljaju na naivne korisnike koji zbog niske cijene i humanitarnog konteksta bez razmišljanja kliknu na priloženi link te unesu svoje osobne i financijske podatke.
Stručnjaci upozoravaju da se radi o uobičajenoj taktici internetskih prevaranata koji koriste lažne oglase kako bi došli do osobnih podataka ili izvršili financijske prijevare. Savjetuju da se uvijek provjeri vjerodostojnost objava, osobito onih koje zvuče predobro da bi bile istinite. “Građani bi trebali biti oprezni s unosom svojih podataka na nepoznate stranice i provjeriti informacije putem službenih kanala institucija ili poduzeća”, poručuju iz MUP-a.
Iz Zračne luke Split dodatno apeliraju na korisnike društvenih mreža da ne nasjedaju na ovakve oglase i da o sumnjivim objavama odmah obavijeste nadležne institucije. Podsjećaju kako se zaboravljena prtljaga u zračnim lukama zbrinjava prema strogo definiranim pravilima te da nije praksa da se prodaje ili koristi u marketinške svrhe.
Prevaranti na društvenim mrežama svakodnevno smišljaju nove načine kako bi iskoristili lakovjernost građana, zbog čega je od presudne važnosti podizanje svijesti o ovim rizicima. Ako ste već nasjeli na ovakvu prijevaru, preporučuje se što prije kontaktirati svoju banku i prijaviti slučaj policiji kako biste minimalizirali potencijalnu štetu.
