Novi pješački most stigao je u trogir iz vranjičkog brodogradilišta u ranim popodnevnim satima.
Most preko Foše je dopremljen iz Vranjica posebnim tegljačem koji je put od nekoliko nautičkih milja prešao za četiri sata.
Nakon uplovljavanja mosta i radnji koje prethode montaži, postupak prenošenja mosta na kopno specijalnom dizalicom planiran je za predvečer ili četvrtak ujutro, ovisno o vremenskim uvjetima. U narednim danima slijedi postavljanje gumirane podloge, rasvjete, sjedalica i druge opreme te bi most trebao biti otvoren za prolaz pješaka za dva tjedna.
Sama konstrukcija mosta teška je ukupno 65 tona, širina mosta u najširem dijelu iznosi 10,40 metara, a visina je preko 4 metra. Raspon mosta je 25 metara, a ukupna dužina 30 metara.
“Svi dijelimo zadovoljstvo što je most napokon u Trogiru. Iako smo redovno posjećivali radionicu u kojoj se izrađivao i sve to kontinuirano pratili, ovo je sasvim drugačiji i poseban osjećaj. Nedostajao nam je ovaj most posljednje tri godine. Suvišno je reći koliko će smanjiti gužve oko tržnice i koliko je potreban stanovnicima jezgre, a tome svjedoči i velik broj sugrađana koji su došli vidjeti i snimiti ovaj trenutak,” rekao je gradonačelnik Ante Bilić te dodao:
“Drago mi je što smo proveli ovaj projekt po svim stručnim procedurama i najvišim europskim standardima, od javnog arhitektonskog natječaja na koji je stiglo 26 radova, pa do dobivanja svih potrebnih suglasnosti, provođenja javne nabave i, evo, napokon imamo most. Trajalo je malo duže, ali vrijedilo je. Vrijednost investicije je oko milijun eura, sigurno da nije jeftino, no to je jedan objekt koji treba trajati 50-60 godina i sigurno će se pokazati opravdanim. Osim funkcionalne, dat će i jednu dodatnu vrijednost gradu u smislu estetike i novih sadržaja. Moderni objekt koji će i budućim generacijama služiti i koje će moći proučavati njegovu vrijednost.”
Most je izazvao i znatiželju građana Trogira, ali i turista. U pratnji mosta bio je i njegov projektant, arhitekt Luka Cvitan iz ureda Prostorne taktike, čiji je rad ocijenjen najboljim na javnom arhitektonskom natječaju.
“Ovaj projekt u mnogočemu se razlikuje od standardnih projekata. Prva stvar za pohvaliti je javni natječaj i stručni žiri koji je birao rješenje. Imali smo tu sreću da je naš rad odabran kao pobjednički, što je sigurno razlika u odnosu na situacije kada projekti samo dođu na stol investitoru. Također, lokacija je specifična jer je izložena oku javnosti, a UNESCO-va markica također u nekoj mjeri diktira kako intervenirati u prostor, da se poštuje tradicija, a bude u suvremenom duhu. Zadatkom je traženo da se most ne tretira isključivo kao infrastrukturna građevina nego i točka u prostoru za okupljanje i zadržavanje, na što smo odgovorili s dvije dodatne teme. To su grupa sjedalica koja može “isprovocirati” jedno manje događanje na parkingu koje bi se gledalo s mosta te velika rupa u samoj konstrukciji u koju će se postaviti mreža za izležavanje, igru i spontano zadržavanje“, poručio je arhitekt Cvitan.