Za javnost su objavli priopćenje “Motocikli i mopedi izlaze na prometnice – OPREZ!”.
MUP navodi kako je prošle godine na hrvatskim prometnicama smrtno stradalo 59 vozača/putnika motociklima i mopedima, dok ih je 1.970 lakše ili teže ozlijeđeno.
U priopćenju je MUP skrenuo pozornost na najčešće pogreške vozača motocikla i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom
- ne nose zaštitne kacige
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila
- voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima
- upravljaju prije stjecanja prava
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.
Uz pogreške vozača motocikla i mopeda, naveli su i najčešće pogreške vozača automobila u odnosu na motoriste:
- oduzimaju im prednost prolaska
- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala
- skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera
- prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja
Za kraj su dali savjete i preporuke za vozače motocikla i mopeda:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice)
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima
- provjeriti tlak u gumama
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo
- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga
- poštivati dopuštena ograničenja brzine
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera)
- ne voziti slalom između vozila
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe
- voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika)
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu