Do ove je informacije došao Associated Press, koji je došao do kopije vladinog izvješća
Zabrana prodaje karata za avion i vlak osobama s lošim društvenim rejtingom mjera je koja je uvedena u svibnju prošle godine.
Što je “društveni rejting”?
Još prije 5 godina, Kina je najavila kako će uz pomoć opsežne baze podataka točno znati kakav je koji stanovnik te države. Ovaj, po mnogima radikalan potez, nazvali su sistemom društvenog rejtinga.
U ovom sistemu Kineska vlada procjenjuje svoje stanovnike na temelju njihove kriminalne prošlosti i financijskih kaznenih djela, poput izbjegavanja poreza. Oni koji imaju nizak “rejting” moraju snositi penale i zabrane. Među zabranama je i, kako smo ranije spomenuli, zabrana prodaje karata za vlak i avionskih karata. Prije nego što je ova zabrana stupila na snagu, ljudi s velikim dugovima nisu smjeli putovati javnim prijevozom, točnije, vlakovima i avionima.
Ovo društveno inženjerstvo je već kaznilo preko sedam milijuna stanovnika Kine koji su stavljeni na crnu listu. A na crnoj listi možete završiti zbog razloga poput “lažnih informacija o terorizmu”, pravljenja “problema” na letovima, korištenja isteklih karata ili pušenja u vlakovima. Uz ovo, na crnoj listi možete završiti i zbog sitnih stvari poput ostavljanja bicikla na trotoaru ili javnih isprika koje su ocijenjene kao “neiskrene”.
Maya Wang, član neprofitne organizacije za ljudska prava NGO, navodi sljedeće:
Kineska se vlada nada stvoriti stvarnost u kojoj birokratska sitničavost može osjetno ograničiti ljudska prava
Projekt još nije završen, a Kina ga planira dovršiti do 2020. godine.

Na što se odnosilo ovih 23 milijuna zabrana kupnje karata?
Od 23 milijuna zabrana, čak 17.5 milijuna ih se odnosilo na kupnju avionskih karata, a 5.5 milijuna na kupnju karata za brzi vlak. 23 milijuna zabrana kupnje karata je ogroman skok na 2017. godinu, kad je zabranjena kupnja “samo” 6.15 milijuna karata za prijevoz.