Svi uhićeni koji su bili na nekim funkcijama dali ostavke, kako bi izbjegli istražni zatvor temeljen na ponavljanju djela
Sudac Županijskog suda u Rijeci odredio je za šest od ukupno 12 uhićenih u akciji Uljanik, istražni zatvor, dok su ostali dobili mogućnost obrane sa slobode.
Iako je sudac bio sklon odrediti istražni pritvor Antonu Brajkoviću zbog utjecaja na svjedoke, njegovi odvjetnici su uspjeli dobiti odluku suca o puštanju na slobodu, a zbog zbog njegovih godina. Naime, kako su rekli odvjetnici, Mate Miloš i Goran Marijanović, istražni zatvor se za ljude Brajkovićevih godina određuje samo u iznimnim slučajevima. Inače, Brajković ima 73 godine.
Za Uljanik i 3. Maj mediji pišu da su brodovi Punta, Veruda, Valovene, uz još jedan za sada neimomenovan brod, bili presudni za njihovu propast. Naime, uhićeni su optuženi zbog sumnje za dogovaranje uvjeta za gradnju ta četiri broda, ugovaranje njihove gradnje, zaključenje raznih ugovora i sporazuma o načinu financiranja gradnje, određivanju i naplati prodajne cijene brodova i njihovu predaju u vlasništvo kupcima. Gradnje tih brodova su ugovorene 2010., a brodovi su izgrađeni i isporučeni 2011., 2012., 2013. i 2016. godine. Njihovom izgradnjom je oštećeno brodogradilište iz Pule s obzirom da se prodajna cijena naplaćena kupcima nije bazirala na kalkulaciji troškova gradnje već na (znatno nižoj) procjeni prosječne cijene takvih brodova, donesenoj bez uvida u stanje broda.
Uz navedeno, prodajna cijena nije u cijelosti naplaćena, već su za dio procjene vrijednosti brodova brodogradilištu iz Pule ustupljene dionice kupaca brodova.
Tijekom postupka rekonstruiranja, brodogradilište u Rijeci je za brodogradilište u Puli izvodilo radove na dovršetku tri broda, uključujući jedan od četiri prethodno navedena broda, te je po toj osnovi imalo potraživanja od brodogradilišta u Puli. Umjesto naplate potraživanja, četvero osumnjičenika su u svojstvu direktora i članova nadzornih odbora zaključili ugovore kojima brodogradilište u Rijeci stječe 40% ranije navedenih udjela/dionica od brodogradilišta u Puli.
Brodogradilište u Rijeci je, temeljem Sporazuma o suradnji na zajedničkoj provedbi izgradnje četiri broda za domaće naručitelje, gradilo dva broda za dioničko društvo iz Pule. Za njihovu izgradnju je trebalo primiti sredstva državne potpore putem dioničkog društva iz Pule, koje ih je i primilo u dva navrata, u rujnu i prosincu 2013. godine. Potom direktor brodogradilišta iz Rijeke i direktor dioničkog društva iz Pule potpisuju ugovor o pozajmici na osnovu kojeg brodogradilište uplaćuje dioničkom društvu isti iznos koji je brodogradilište trebalo primiti kao potporu. Dioničko društvo iz Pule primljena sredstva uplaćuje natrag brodogradilištu u Rijeci, i to kao uplatu državne potpore ,koju je ionako trebalo uplatiti, dok pozajmica brodogradilištu nikada nije vraćena.
Također, kako bi se završio postupak restrukturiranja prikazivanjem investicija, direktor brodogradilišta iz Rijeke je s dva člana Uprave dioničkog društva iz Pule (ujedno članovi Nadzornog odbora brodogradilišta iz Rijeke), zaključio ugovor o kupoprodaji postrojenja (panel linija). Kupoprodajnim ugovorom brodogradilište iz Rijeke kupuje navedenu liniju, a terećeno je i za njenu ugradnju. Navedeno se prikazalo kao dio izvršenja obveze investiranja u postupku restrukturiranja, a zapravo se radi o panel liniji nabavljenoj 2016. za potrebe drugog društva. Ovime su se dioničkom društvu iz Pule pribavila i sredstva za zatvaranje obveza po zadužnici i za zatvaranje obveza prema HBOR-u.
Ostaje još pitanje jesu li 12-torica osumnjičenih jedini ili će se, kako je već najavljeno, privesti i neka imena poznata hrvatskoj javnosti.