Za veliki su gubitak “zaslužna” velika ulaganja u isporuku hrane i prijevoz tereta i većih troškova za poticaje vozačima, a prihodi za ovo tromjesečje im skočili za 20% i iznosili su 3,1 milijardu dolara
Uber Technologies izvijestio je da je prvo tromjesečje zaključio s neto gubitkom od milijardu dolara pod utjecajem velikih ulaganja u isporuku hrane i prijevoz tereta i većih troškova za poticaje vozačima.
Prošle godine u ovo vrijeme imali neto dobit od 3,75 milijardi dolara
U posljednjem prošlogodišnjem tromjesečju kompanija je zabilježila neto gubitak od 887 milijuna dolara. U prvom tromjesečju 2018. poslovali su s neto dobiti od 3,75 milijardi dolara zahvaljujući prodaji dijela poslovanja.
Prihodi skočili 20%
Prihodi su im u prvom ovogodišnjem tromjesečju poskočili 20% u odnosi na isto prošlogodišnje razdoblje i iznosili su 3,1 milijardu dolara.
Troškovi su im porasli 35%, ponajprije zbog pripreme inicijalne javne ponude dionica početkom svibnja. U međuvremenu je cijena Uberove dionice pala više od 10% u odnosu na 45 dolara određenih na IPO-u.
Bruto rezervacije, mjera ukupne vrijednosti vožnji prije troškova vozača i drugih troškova, porasle su na godišnjoj razini za 34%, na 14,6 milijardi dolara. U odnosu na prethodno tromjesečje uvećane su samo 3,4%, što pokazuje poteškoće pri regrutiranju novih vozača na zasićenom tržištu.
Broj korisnika porastao za 33%
Broj korisnika usluga aktivnih u razdoblju od jednog mjeseca porastao je za 33% u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, dosegnuvši na kraju ožujka 93 milijuna.
Uber Eats
Poticaji vozačima više su nego udvostručeni u odnosu na godinu ranije, nadmašujući rast prihoda zbog ulaganja u širenje usluga dostave hrane Uber Eats. U tom su dijelu poslovanja poticaji za vozače utrostručeni, na 291 milijun dolara. Prihodi su u tom dijelu Uberova poslovanja porasli 89%.
“Godina 2019. bit će godina ulaganja“, najavio je izvršni direktor Dara Khosrowshahi.
Napominje da su im na zrelom američkom tržištu dva ključna alata za poslovni rast širenje usluga u predgrađa i generacijski val, iskazan u nezainteresiranosti takozvanih milenijalaca za vlasništvo nad automobilima.
Uprava će tek morati uvjeriti investitore da može ostvariti pozitivne poslovne rezultate, ponajprije s obzirom na snažno oslanjanje na poticaje vozačima i na konkurenciju u svim dijelovima poslovanja, od temeljne djelatnosti prijevoza na poziv do dostave tereta, napominje Reuters.