Streaming servis po uzoru na popularni Netflix pokušaj je Applea da spasi financijsku situaciju nastalu padom prodaje iPhoneova
Apple svoj streaming servis najvjerojatnije planira službeno objaviti 25. ožujka na događaju koji će se održati u Steve Jobs Theateru u Kaliforniji. Vodstvo korporacijskog diva iz Sjedinjenih Američkih Država u svoj streaming servis ulaže velike nade, a plan je pomoću njega izaći iz financijske krize koja je zadesila Apple. Naime, prodaja iPhoneova više ne ide tako bajno kako je nekoć išla, cijene su otišle u nebo, a potrošači se češće odlučuju za varijantu popravka svog mobitela umjesto kupnje novog, koji zadnjih godina ne nudi ništa revolucionarno kako je to bilo prije nekoliko godina.

Imati streaming servis znači suočiti se s dva velika problema, a stručnjaci nisu najoptimističniji da Apple protiv njih može izaći kao pobjednik
Tim O’Shea, analitičar Jefferies Grupe koja se bavi investicijskim bankarstvom, na Appleov pokušaj probijanja u streaming tržište ne gleda s optimizmom. Navodi kako su dvije stvari ključne za uspjeh u ovoj branši: vlastiti originalni sadržaj (serije, dokumentarci i filmovi) te pristup sadržaju velikih filmskih studija i mreža. Netflix je impresionirao vlastitim originalnim sadržajem, dok Apple ne planira uložiti ni približno sredstava za stvaranje ranije spomenutog poput primjerice Netflixa.

Što to znači za Apple?
Manjak originalnog sadržaja znači da će Apple više ovisiti o tuđem sadržaju, a kad smo već kod toga, Appleov ekonomski plan je uzimati 30% provizije na tuđi sadržaj. Taktika je ovo koja neće biti najbolje prihvaćena u Hollywoodu i mogla bi vrlo lako završiti katastrofom, navodi O’Shea.

Broj velikih produkcijskih kuća se može nabrojati na prste jedne ruke, nastavlja O’Shea, a ako izgubite samo jednog ili dva, u velikom ste minusu. Čak i da Appleov servis do 2023. godine bude brojao velikih 250 milijuna pretplatnika, streaming servis bi pokrivao samo 5% godišnjih prihoda i nikako ne bi nadomjestio gubitke prouzročene padom prodaje pametnih telefona.