Zbog različitog intenziteta ugovorenih poslova, poput dizajniranja interijera i izgradnje polarnih kruzera Brodosplit je oglasio potrebu za čak 34 različita radna mjesta i pokazao kako brodogradilište može poslovati pozitivno
U moru crnih vijesti i najava nove krize iz koje je Hrvatska tek uspjela izaći, veseli svaki pozitivan primjer, a jedan od takvih dolazi upravo iz brodogradilišta u Splitu.
Naime, poznati američki portal cruiseindustrynews.com na svojim je stranicama nedavno objavio popis od 24 nova kruzera koja će prema dostupnim podacima iz cijelog svijeta zaploviti ove godine, a među njima su i dva broda koja su završena u Brodosplitu.
Ovo je upravo dokaz kako su stručnjaci Brodosplita sposobni su u definiranom roku izraditi projekt i započeti s izradom produkcije. Iako rijetko hvalimo svoje, ovdje moramo priznati kako u Hrvatskoj postoje vrsni inženjeri, projektanti i dizajneri koji u splitskom škveru realiziraju sve dizajnerske i inženjerske zahtjeve kupaca i naručitelja od ideje do konačnog rješenja koristeći moderne tehnike projektiranja, zavarivanja čeličnih i drugih materijala, kompletna arhitektonska interijerska rješenja, automatizaciju i upravljanje brodskim sustavima, integraciju, procesnu opremu i mnoga druga područja.
Zašto je Brodosplit uspio?
Brodosplit je privatiziran i nakon prve panike koja je vladala zbog gubitka radnih mjesta, novi vlasnik je promijenio potpuno proizvodni program na kojem danas Brodosplit konkurira. Očito je kako je gradnja putničkih brodova segment u kojem hrvatska brodogradilišta mogu konkurirati, a što je vidljivo iz primjera Brodosplita.
Trenutnom izgradnjom novog broda za krstarenje polarnim područjima na Arktik i Antarktik, te nedavnom isporukom jednog i ugovaranjem drugog za istog naručitelja, Brodosplit se pozicionirao u tržišnu nišu gradnje Polar Expedition Cruise Vessels i putničkih brodova čija je dužina od 100 do 250 metara, sve s neograničenim područjem navigacije, uglavnom u pojedinačnim serijama koji se ističu svojim jedinstvenim dizajnom i namjenom, te primijenjenim rješenjima.
I upravo zbog različitog intenziteta ugovorenih poslova, poput dizajniranja interijera i izgradnje polarnih kruzera u Brodosplitu je oglašena potreba za čak 34 različita radna mjesta (m/ž) i to:
- projektnog inženjera brodogradnje,
- tehnologa kontrole bez razaranja,
- arhitekta na projektu,
- projektanta u odjelu trupa broda,
- arhitekta,
- projektanta,
- inženjera na projektu,
- inženjere u pogonu cjevarske izrade,
- kontrolora dimenzijske kontrole,
- inženjera u pogonu trupa,
- inženjera u pogonu,
- projektanta u odjelu opreme,
- studenticu arhitekture,
- ispitivača-strojara,
- voditelja radilišta,
- stolara,
- električara,
- bravar/limara,
- strojomontera,
- zavarivača,
- cjevara,
- strojara – acetilenska stanica,
- brodomontera,
- Manitowac dizaličara,
- mehaničara za dizalice,
- operatera na CNC strojevima,
- skladišnog radnika,
- vatrogasca,
- čistačice,
- sobarice,
- domare,
- recepcionere,
- kuhare.
Unatoč prvotnom strahu od otkaza privatizacijom brodogradilišta i dolaskom novog vlasnika, u Brodosplitu su danas zadovoljni jer svakodnevno radi preko 2300 radnika, a u knjizi narudžbi nalazi se 12 brodova, te niz van brodograđevnih projekata što osigurava zaposlenost do 2023. godine.
Poticanje pronatalitne politike
U splitskom se brodogradilištu trude i nastoje zadržati i sve postojeće radnike potičući pronatalitetnu politiku, pa svakoj radnici koja je zaposlena u bilo kojoj od tvrtki iz grupacije temeljem Ugovora o radu na određeno vrijeme, automatski u slučaju trudnoće daju Ugovor na neodređeno vrijeme. Time žele doprinijeti sigurnosti radnog mjesta za buduće majke, te otkloniti uzrok odgađanja odluke o roditeljstvu zbog straha od gubitka zaposlenja.
Također svim zaposlenicima za svako novorođeno dijete se isplaćuje bruto iznos od 5.000 HRK, a u slučaju da oba roditelja rade kod u kompaniji – iznos se udvostručuje. Roditeljima troje i više malodobne djece daje se poseban mjesečni doplatak od 200,00 kn za treće i svako sljedeće dijete, a u slučaju redovnog studiranja pojedinog djeteta dobna granica se za tu mjeru pomiče s 18 godina na 22 godine ili do kraja redovnog studiranja.
Također, oboljeloj djeci zaposlenika doniraju se potrebna sredstva za podmirivanje dodatnih troškova povezanih s liječenjem i sponzoriraju kulturno umjetnička društva i sportski klubovi u kojima aktivno sudjeluju djeca škverskih radnika.
U Hrvatskoj imamo ovakvih svijetlih primjera, no nažalost, zbog vijesti vezanih uz skandale i političare, ne stignu na stranice medija.