Osim što je danas iz Zadra ministar Radovan Fuchs zaželio svim učenicima, djelatnicima u predškolskom i obrazovnom sustavu te ravnateljima, a posebno prvašićima sretan početak nove školske godine, izrazio je i zabrinutost zbog sve manjeg broja prvašića.
Radovan Fuchs, ministar znanosti i obrazovanja, prvi dan nove školske godine prisustvovao je otvorenju Osnovne škole Voštarnica u Zadru koja je izgrađena u sklopu Centra za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju i smještaj djece s posebnim potrebama Mocire, odakle je svim učenicima zaželio lakšu i bolju novu školsku godinu.
“Škola se gradila dugo, bilo bi bolje da je prije bila izgrađena, ali uz sve nedaće mislim da Grad Zadar i županija mogu biti zaista sretni s ovakvom institucijom koja će služiti obrazovanju djece koja imaju poteškoće u razvoju“, rekao je Fuchs te istaknuo kako je riječ o instituciji građenoj po svim standardima struke za ovakve specijalizirane institucije.
Škola se, naime, gradila dugih 14 godina, a ministar Fuchs je na novinarsko pitanje smatra li da je društvo u cjelini odgovorno za to, ponovio kako mu je žao da se škola gradila tako dugo, dodavši da je jedan od razloga i što se škola u jednoj fazi trebala preprojektirati.
Ministar je napomenuo kako se ovakve situacije mogu izbjeći ukoliko se s dužnom pažnjom pristupi izgradnji svakog objekta – “od početka s dobrim i detaljnim planovima za idejno rješenje, glavni i i izvedbeni projekt te odabrati prave izvođače, pa problema ne bi trebalo biti.”
Pad nataliteta odrazio se na smanjenje broja prvašića
Na pitanje novinara brine li ga činjenica da je ove godine manje prvašića nego prošle godine, ministar je odgovorio kako to ne brine samo Ministarstvo obrazovanja, nego i Vladu te niz resora.
“Ako natalitet pada i demografska situacija je loša to ne nije dobro za cijelo društvo – gospodarstvo, kao i za sve resore koji neku državu čine stabilnom,” rekao je ministar.
O posljedicama koje koje su pandemijski uvjeti školovanja ostavili na učenike, a što je nedavno objavljeno u rezultatima istraživanja, Fuchs je rekao kako će te posljedice otkanjati za to obrazovani stručnjaci – u prvom redu psiholozi.
Dodao je kako su u Ministarstvu pretpostavljali da se tako nešto može dogoditi te su cijelu prošlu školsku godinu inzistirali na tome da djeca budu što je moguće više na nastavi u školama, a što manje online.
Ministar je dodao kako su se svi zagovornici online nastave sada uvjerili da tehnologija nikada ne može do kraja zamijeniti živu riječ, kontakte i interakciju učitelja i učenike, te djece međusobno.
Podsjetio je da su u Hrvatskoj djeca bila prošle školske godine prosječno pet tjedana u nastavi online, a u drugim zemljama i bitno duže. Spomenuo je kako, primjerice u Austriji, postoje liste čekanja u specijaliziranim ustanovama za terapiju djece, s obzirom na njihova psihička stanja.