Dok voze taksi za taksiste u zatvoru, hrvatskog branitelja doveli su na rub suicida jer mu već dvije godine ne dozvoljavaju da radi. Neminovno je pitanje treba li doći do suicida hrvatskog branitelja ili do stradavanja novinarke Cronika.hr. koja uporno piše kako bi konačno netko počeo reagirati.
O razlogu zašto od 01.listopada 2018.godine hrvatskom branitelju samoprozvani šefovi taksi vozača na splitskom aerodromu ne dozvoljavaju raditi teško je nagađati. No, osim što ne može zaraditi za režije i hranu, ovaj hrvatski branitelj zbog hira taksi mafije ne može više plaćati ni poreze i doprinose za obrt koji je otvorio prije 6 godina, kada je umjesto traženja mirovine odlučio raditi.
U to vrijeme današnji samoprozvani šefovi taksista ulazili su u staru zgradu Zračne luke i vukli putnike za rukav uz pitanje trebaju li taksi. Radili su na crno sve do sezone 2019. godine, kada su pootvarali uglavnom poduzeća na koja većina vozi i po 5 automobila. Dio njih ostao je “nevidljiv” jer ne mogu otvoriti obrte zbog poreznih dugova koji nekima prelazi i pola milijuna kuna.
Akter ove priče, hrvatski branitelj uzeo je na svoj obrt samo jedan taxi, no ni on mu ne prolazi.
Kako je došlo do kulminacije?
Priča je kulminirala u prošlu subotu, kada ga zaštitari na rampi aerodromskog parkinga nisu pustili unutra. Zaštitarka je bila jasna rekavši kako on ne može ući, a kada je upitao tko je to naredio, odgovorila mu je šef osiguranja Zračne luke Knez.
I iako sam pokušala telefonskim putem čuti verziju Miroslava Kneza, šefa osiguranja Zračne luke Split u Resniku, dobila sam samo poruku kako će mi se javiti poslije. Naravno, to poslije nije došlo.
Probao se dogovoriti
Hrvatski branitelj taksist (podatci poznati redakciji) pokušavao je na sve moguće načine još prošle godine privoliti samoprozvanog šefa S.K. da mu dozvoli voziti, unatoč tome što nema nikakve logike da S.K. uopće odlučuje tko će voziti taxi. Naime, koncesiju za taxi Zračna luka niije potpisala s nikim, a dozvole za vožnju taksija izdaju se u gradskim službama. Jasno je da svatko tko je dobio dozvolu za vožnju taksija ima neprikosnoveno pravo raditi, što mu uostalom garantira i Hrvatski Ustav.
No, to ne vrijedi i za ovog hrvatskog branitelja. Kada je S.K. ovo, kao i prošlo ljeto, završio na “hlađenju” u pritvoru na splitskim Bilicama, gdje je, kako neslužbeno doznajemo boravak produžio još tri mjeseca jer je napao pravosudnog policajca, umjesto njega na taksi stajalištu danas su čak četvorica samoprozvanih šefova, B.R., M.R. nadimka Paci, “nevidljivi” M.C. i M.M., koji se nedavno lancima vezao pred zgradom Gradske uprave Kaštela.
Zbog “prljavih” taksista već je jedan branitelj napravio suicid
Tada je ukazivao na nasilje, prijetnje i nered među taksistima, a danas šefuje i ima u prometu 5 taksija. No, priča kaže kako iza svih njih stoji taksist F. koji im dijeli savjete, zaboravljajući pri tome kako se upravo zbog takvih savjeta i pritisaka prije par godina ubio hrvatski branitelj Franko Banović čekajući da konačno počme voziti i zarađivati.
Prljavštine ovog čudnog taksi podzemlja toliko su domišljate, da su ovu sezonu osmislili interne brojeve, koje dobivaju samo odabrani. A koliko su moderni govori i podatak kako komuniciraju u whatsapp grupi, te ove godine ne moraju čekati u masliniku na svoj red na taksi stajalište u Zračnoj luci, već se pozivaju kada je na redu njihov broj.
Taksist koji nema broj, a nije ni član whatsapp grupe
I.M. nema broj i nema red, a nije ni član whatsapp grupe. Kako bi ipak zaradio za hranu, odlučio je prošli četvrtak i petak u Zračnu luku doći u ranim jutarnjim satima, kako bi odvezao barem jednu turu dok “šefova” nema. No, lukavim “šefovima” nije trebalo dugo da ga otkriju i zabrane mu ulazak u krug Zračne luke. A kako bi zaštitarka provela zabranu, naredbu je, kako je rekla, dobila direktno iz Zračne luke od Miroslava Kneza.
Što se treba dogoditi da nadležne službe reagiraju?
I.M. je na rubu suicida, novinarka članka često spominjana u whatsapp grupi kao “luda novinarka” koja im diže živce i kojoj je već S.K. poslao opomenu u vidu posjetitelja na kućna vrata. I policija zna cijelu priču, pa čak i onu da među taksistima ima onih koji prodaju drogu, a kamera Zračne luke zabilježila je taksistu koji je na taksiju napravio “crtu” i pozvao ženu da “ušmrkne” dok nije došla mušterija.
Poznato je svima, pa i policiji kako ološ među taksistima ima i po pedesetak i više kaznenih prijava u dosjeu, a u Gradu Kaštelima znaju da je pootvarano puno obrta, čiji su ih vlasnici morali zatvoriti jer su im samoprozvani šefovi zaprijetili obiteljima.
Društvo iz pakla
Čudno društvo, rekli bi; trojica u zatvoru, a njihovi automobili voze, jedan od “šefova” opasan je pri rukovanju jer za kaznu lomi prste, a među njima je i branitelj 4.GBR u mirovini, koji s njima vozi taksi i s ponosom se fotografira kada ne oblači mrtvace i odvozi ih na zadnji počinak. Prema kolegi branitelju koji nema ni mirovinu, a ne dozvoljavaju mu voziti, nema suosjećanja.
Društvo je to koje češe ja** dok dočekuje turiste da ih odveze na odredište, utiskujući prvu sliku ljepota Dalmacije putnicima koji hrle iz zrakoplova kako bi ugledali more. Ove sezone dogodio se ipak pomak, jer putnici nisu morali bježati po Zračnoj luci dok su se taksisti tukli.
Epilog jedne tužne priče
I na kraju ove pomalo sumorne i tužne priče, za zapitati je se zar je Ustavno pravo na rad samo slovo na papiru koje zaista nitko ne provodi. Policija, naime kaže, kako oni urgiraju samo kada dođe do nereda. A u priči taksiste koji je branio Hrvatsku i Ustavna prava njenih građana na prvoj crti, do nereda neće doći, ali do suicida bi moglo, ukoliko se netko ne pokrene i samoprozvanim šefovima jednom zauvijek kaže i pokaže kako je nasilja dosta.
Za nasilje muža nad ženom, slijedi pritvor i kaznena prijava, no ako vam se netko ne sviđa i ne dozvoljavate mu raditi, iako to jasno spada u nasilje i kršenje ljudskih prava, još se ne zna kazna i tko bi je trebao provesti.