Vlasnik i kapetan jedrenjaka u najkraćem mogućem roku pušteni su da se brane sa slobode izjasnivši se kako se ne osjećaju krivi
Iako su samovoljnom ugradnjom puno jeftinijeg agregata u jahtu Atlantia, bez suglasnosti Hrvatskoga registra borodova (HRB), tehničke ustanove ovlaštene za pregled svih plovila hrvatske državne pripadnosti, doveli do kobnih posljedica za talijanske turiste, koji su skupo platili ljetovanje na navedenoj jahti, vlasnik i kapetan rekli su kako se ne osjećaju krivi.
Kao dokaz tome naveli su kako su pozvali hitnu, te najbrže upolovili u hvarsku luku, dok su pokušavali pomoći otrovanim Talijanima, što govori o potpunoj bezosjećajnosti.
Sporni agregat uopće nije bio za brodove
Brod za koji se kalulira da su stradali talijanski turisti platiti 16.000 EUR-a ljetovanje, nije smio ploviti otkad su na svoju ruku u njega ugradili sporni agregat. Naime, navedeni jeftini agregat uopće nije bio predviđen za brodove, potvrdili su iz HRB-a.
Premda je Atlantia imala potrebne dozvole, one su bile izdane za stanje plovila prije intervencije, a ugradnjom bilo kojega bitnoga dijela sve dozvole automatski se stavljaju izvan snage.
“Ako se na plovilu neovlašteno ugradi bitna oprema, a da se o tome ne obavijesti ili Ministarstvo ili HRB, plovidbene isprave automatski gube valjanost“, rekao je, među ostalim, u telefonskom razgovoru za Jutarnji list pomoćnik ravnatelja HRB-a Andro Vidjak.
Ovakve nepravilnosti otkrivaju se inspekcijski
Ovakve nepravilnosti, odnosno eventualne modifikacije, utvrđuju se inspekcijskim nadzorom plovila odnosno nasumičnom provjerom. Policija ili lučka kapetanija može nasumičnim nadzorom ući na brod i zatražiti dokumentaciju, a ona mora u cijelosti odgovarati zatečenom stanju. Ako se odstupanja pronađu, izriče se zabrana isplovljavanja.
Vidjak kaže da su standardi rigorozni upravo u dijelu gdje prijeti opasnost od ispušnih plinova, “Kod motora s unutrašnjim izgaranjem koji se ugrađuju u zatvorene prostore strojarnice, prvo sam model uređaja mora biti pomorske izvedbe. Zatim mora biti odobren njegov smještaj, riješena ventilacija prostora, protupožarna zaštita i najvažnije ventilacija ispuha. To sve mora odobriti HRB” rekao je Vidjak i dodao da ništa od toga nemaju u evidencijama za Atlantiu, piše u petak Jutarnji list.(izvor: HINA)
Hoće li ovaj slučaj završiti kao slučaj Horvatinčić?
Epilog ove stravične priče je jedna smrt i dvoje djece za koje se ne zna hoće li imati trajne posljedice. Previše zbog jednog jeftinijeg agregata. Vlasnik broda odgovoran je za sigurnost svojih putnika, a kapetan suodgovoran. Pitanje je kako to da su odlučili ugraditi agregat koji uopće nije za brod, zbog niske cijene, ne razmišljajući o opasnosti i posljedicama. Je li razlog mladost ili pokušaj brze zarade? Činjenica je da očito za skupe odvjetnike imaju novaca, pa se postavlja pitanje hoće li slučaj završiti na isti način kako se već godinama vuče slučaj Horvatičić, zbog kojeg je dvoje Talijana izgubilo život.
Na Jadranskom moru plovi puno turističkih brodova, koji često paze na uštede, a kako bi tijekom turističke sezone zaradili za cijelu godinu. Pitanje je hoće li slučaj Atlantia imati posljedice na njihovo poslovanje.