Tijelo imamo samo jedno i zbog toga moramo brinuti o njemu

Premda ne postoje sigurni načini za sprečavanje starenja, ipak postoje neke stvari koje možda radite i koje – ubrzavaju proces starenja.

Stoga, u nastavaku teksta vam donosimo popis pet prehrambenih navika zbog kojih brže starite.

Nedovoljan unos proteina

Neunošenjem dovoljno proteina možete brže ostariti“, pojasnila je Anya Rosen, MS, RDN, LD, dodajući da proteini u ishrani pomažu u održavanju čiste tjelesne mase.

Kao takav, gubitak mišića kako starimo, poznat i kao sarkopenija, doprinosi brojnim ozljedama i kroničnim bolestima.

Jedete previše šećera

Čak i prekomjerno uživanje šećera može igrati ulogu u bržem starenju.

Konzumiranje hrane bogate šećerom može vas brže postarjeti“, ispričala je registrirana dijetetičarka Kathryn Piper.

Dodala je kako ova navika u ishrani može prouzrokovati povišene razine glukoze u krvi, što može stimulirati proizvodnju naprednih krajnjih produkata glikacije (AGEs).

Nedovoljan unos vlakana

Vlakna su važna za održavanje redovnog pražnjenja crijeva i promicanje sitosti. A prema Jeanette Kimszal, RDN, NLC, neunošenje adekvatnih vlakana može ubrzati starenje.

Pojasnila je da su vlakna povezana s manjim rizikom od bolesti i da je njihovo konzumiranje povezano i sa smanjenjem upala i zdravlja creva. Ovi faktori su povezani s dugovječnošću.

Prevelike količine prerađenog mesa

Jedenje kobasica i mesa za ručak može imati odličan okus, ali njihovo često jedenje neće učiniti nikakvu uslugu vašem tijelu u pogledu starenja. Svjetska zdravstvena organizacija klasificirala je prerađeno meso kao kancerogen grupe 1, što znači da je konzumiranje ove hrane povezano sa povećanim rizikom od raka.

A budući da su mnoge od ovih namirnica pune natrija, njihovo prekomjerno jedenje može biti povezano sa starenjem stanica.

Nedovoljan ili nikakav unos povrća

Slatki krumpir, mrkva i tikva sadrže beta karoten, karotenoid koji nudi neke jedinstvene zdravstvene prednosti. Karotenoidi, poput beta karotena, akumuliraju se u našem krajnjem sloju kože i djeluju kao zaštitna barijera za ultraljubičasto zračenje.

Konzumiranje hrane s beta karotenom pomaže u sprečavanju starenja kože podržavajući elastičnost i hidrataciju kože, u konačnici smanjujući razvoj bora i staračkih pjega. Podaci također pokazuju da uključivanje adekvatne količine beta karotena u vašu ishranu može pomoći u zaštiti kože od oštećenja UV zrakama.