Skromni kabelski svežanj, jeftina komponenta koja spaja kabele zajedno zbog nestašice uzrokovane ratom u Ukrajini, postala je noćna mora automobilske industrije. Neki predviđaju da bi to moglo ubrzati propast automobila s unutarnjim izgaranjem.

Zalihe autodijelova drastično su smanjene zbog rata u Ukrajini, u kojoj se odvija značaj dio svjetske proizvodnje, posebice kabela koji se svake godine ugrađuju u stotine tisuća novih automobila

Ovi niskotehnološki dijelovi s niskom maržom – izrađeni od žice, plastike i gume s puno jeftinog ručnog rada – možda nisu na glasu kao mikročipovi i motori, ali automobili se bez njih ne mogu proizvesti.

Nagađa se kako bi nedostatak ovih jeftinih autodijelova mogao ubrzati planove nekih automobilskih tvrtki da se prebace na novu generaciju strojno izrađenih pojaseva dizajniranih za električna vozila.

Ovo je samo još jedan razlog više da automobilska industrija ubrza prijelaz na vozila na električnu energiju,” rekao je Sam Fiorani, voditelj tvrtke AutoForecast Solutions zadužen za predviđanje proizvodnje.

Ipak, benzinski i dizelski automobili još uvijek čine najveći dio prodaje novih automobila na globalnoj razini. Iako se prodaja električnih automobila lani udvostručila na 4 milijuna prošle godine i dalje čini samo 6% prodaje vozila.

Izvršni direktor Nissana Makoto Uchida rekao je za Reuters da su poremećaji u opskrbnom lancu zbog rata u Ukrajini potaknuli njegovu tvrtku da razgovara s dobavljačima o odstupanju od proizvodnje modela kabela uz jeftinu radnu snagu.

Proizvođači automobila nastoje se prilagoditi situaciji i prebaciti proizvodnju kabela u druge zemlje s jeftinom radnom snagom.

Tako je Mercedes-Benz uspio organizirati proizvodnju kabela u Meksiku, neki japanski proizvođači pokušavaju ukrajinske dobavljače zamijeniti novim proizvođačima iz Maroka, a drugi nastaje osigurati ovaj neophodni dio u proizvodnji automobila osigurati u Tunisu, Poljskoj, Srbiji ili Rumunjskoj.

Poremećaji u opskrbi u Ukrajini bili su grubo buđenje za automobilsku industriju. Proizvođači automobila i dobavljači rekli su kako su početkom rata tvornice ostale otvorene samo zahvaljujući odlučnosti tamošnjih radnika, koji su održavali smanjenu proizvodnju dijelova suočavajući se s prekidima struje, upozorenjima na zračne napade i policijskim satom.