Što se tiče ozljeda povezanih s vožnjom električnih romobila, najčešće su ozljede glave

Istraživanje provedeno u Finskoj utvrdilo da je vjerojatnije da će se osoba ozlijediti za vrijeme vožnje električnog romobila, već za vrijeme vožnje motocikla ili bicikla.

Istraživanjem, koje je trajalo od travnja 2019. do travnja 2021., bila je obuhvaćena 331 osoba koja je ozlijeđena vozeći romobil. Riječ je o stanovnicima finskog grada Tampere koji ima 226.000 stanovnika.

Prema podacima kompanija za izdavanje ovih romobila, u navedenom periodu bilo je 1,8 milijuna putovanja, što znači da je bilo 18 prijema u hitnu pomoć na 100.000 vožnji ili 7,3 na 100.000 pređenih kilometara.

Glavni autor istraživanja i ortoped Aleksi Reito istaknuo je da su ovi brojevi mnogo veći u odnosu na one koji se tiču kretanja pješačenjem, biciklom ili motociklom. Kako je rekao, čini se da su ozljede nastale vožnjom električnog romobila češće u odnosu na one koje nastaju korištenjem nekog drugog prijevoznog sredstva.

Američkim istraživanjem iz 2007. godine zaključeno je kako je 10,3 ozljeda nastalo vožnjom motocikla na 100.000 putovanja, 1,4 vožnjom bicikla i 0,2 pješačenjem. U Australiji su 2,3 ozljede nastale vožnjom bicikla na 100.000 kilometara, dok je u Velikoj Britaniji 0,3 na 100.000 kilometara.

Naravno da postoje ograničenja za generalizaciju, kao što su prometna kultura i sigurnost u Finskoj u usporedbi s drugim državama. No, mislim da naše istraživanje daje dobru procjenu stope ozljeda nastalih vožnjom električnog romobila“, rekao je Reito.

Što električne romobile čini opasnim?

Finskim istraživanjem utvrđeno je koji je najveći rizik vožnje ovog prijevoznog sredstva. Među ozlijeđenima 60 posto su bili muškarci, 51 posto su bili oni koji su vozili pod utjecajem alkohola ili drugih supstanci. Najučestalije su bile ozljede glave.

Reito je ukazao da su ozljede najčešće registrirane u periodu od ponoći do 6 sati. Prema njegovim riječima, tipičan pacijent je bio alkoholizirani muškarac. Time je potvrđeno ono što je gradska vlast već znala.

U Oslu je u srpnju prošle godine zabranjeno korištenje električnih romobila za vrijeme noći. U Helsinkiju je od rujna prošle godine tokom vikenda od ponoći zabranjeno korištenje. U Stockholmu su odlučili smanjiti broj romobila koji se mogu izdavati.

Reito je podcrtao da je većina ozljeda nastala za vrijeme vožnje romobila koji je iznajmljen. Zato se nada da će tvrtke koje se bave izdavanjem raditi na poboljšanju sigurnosti, piše Euronews.